Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

ΤΡΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΥΛΟ ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗ.

ΦΤΩΧΟΓΕΙΤΟΝΙΑ

Του Μπιρμπίλη το φαράσι,
του Μικέλη το σφυρί,
μια στη φέξη, μια στη χάση
στο τραπέζι το τυρί.

Σουβατζής ο Μαστραχάλιας
παλιατζής ο Ντιγριντής,
ο στηθόδεσμος της Βάλιας
αργολάβος και καντής.

Σπιρτοκούτια τα σπιτάκια,
που και που ένα γιασεμί
δέκα σε δυο καμαράκια
μετρημένο το ψωμί…

Μεροδούλι – μεροφάι
η ζωή μας προσπερνά
και μας σέρνε και μας πάει
σε πολύ κακά στερνά.

ΑΕΡΑΣ ΚΟΠΑΝΙΣΤΟΣ….

Είπε ο γέρος στη μικρούλα των ετών δέκα επτά:
Ότι έχω και δεν έχω θα στα δώσω και γραφτά
μόλις θα στεφανωθούμε, με ενσφράγιστη διαθήκη
που θα τη φυλάς μωρό μου στην πιο μυστική σου θήκη.
Κι επαντρεύτηκε η χαζούλα τον μαφιόζο μπαμπαλή
που για την καλή της τύχη, δεν της έζησε πολύ.
Έζησε για την ακρίβεια μέρες είκοσι εφτά
και άνοιξε την διαθήκη, όπου διάβασε αυτά:
Σου ‘ταξα πως θα σου γράψω ότι έχω και δεν έχω
μα σου γράφω ότι δεν έχω γιατί πράμα* δεν κατέχω**:
Χίλιες λίρες, πέντε σπίτια, κι Ευρώ δώδεκα χιλιάδες
και «μουρμού» στην Εφορία, γιατί θα σε βρουν μπελάδες…

* Τίποτα
** Δεν έχω στην κατοχή μου

ΓΥΝΑΙΚΟΚΡΑΤΙΑ


Έξι Υπουργίνες έχομε μα έπρεπε τριάντα
κι ας ήταν, ο Πρωθυπουργός, να ‘ναι γυναίκα πάντα.
Γιατ’ όπου επικράτησε η γυναικοκρατία
από τους άντρες πάντοτε επήρε τα πρωτεία.
Στην Κρήτη επί Μίνωα, στην Αίγυπτο, στη Ρώμη
Αργεντινή και Πακιστάν, Ινδίες και ακόμη
η του Σαββά βασίλισσα μα και η Θεοδώρα
και η Αγκέλα η σκληρή η Γερμανίδα τώρα
κι η Μάγιερ (μάνα του Ισραήλ) και η «σιδηρά κυρία»
η Θάτσερ η περίφημη! γράψανε ιστορία.
Γιατί σαν κυβερνήσανε λαμπρά τα καταφέραν
κι ευδαιμονία στους λαούς που κυβερνούσαν φέραν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου